Den busiga natten..

Godmorgon! Vaknade vid 10 tiden men steg inte upp föränns nu.
Tänkte bara berätta en sak som hände mig igår, efter jag hade skrivit
det förra blogginlägget.

"Jag lägger mig framför tven och slår på MTV. Lyssnar och tittar på
musikvideos. Men efter ett litet tag börjar jag känna mig orklös och
trött, och för att slippa somna på soffan kliver jag upp, stänger av
tven på strömbrytaren. ( Ni vet en sån där orange knapp som lyser
på stömkabeln med eluttag) Sedan går jag och lägger mig i min säng
och somnar på en gång.

Efter ett tag vaknar jag av att min tv är på. På After Hours på MTV.
Jag blir fundersam eftersom jag vet att jag inte har den kanalen på´
min tv, men tänker inte mer på de utan stänger av tven och somnar
om. Efter ett litet tag vaknar jag av samma sak igen, att min tv är
på. Jag noterar att det är en ny låt med Alicia Keys som spelas, men
denna gång blir jag lite rädd. Jag stängde av tven, men den är på.
Och jag har somsagt inte kanalen, men det står med stora bokstäver
att det är MTV jag ser på.

Jag kliver upp för att verkligen veta att jag är vaken. Och samtidigt
som jag stänger av min tv åter igen, hör jag hur tven i vardagsrummet
börjar spela musik, den där nya låten med Alicia Keys. Jag går ut till
vardagsrummet och ser hur tven är på. Går fram och stänger av den på
strömbrytaren igen. Och samtidigt som jag står där ser jag hur
strömbrytaren trycks ner och hur tven går på. Jag blir livrädd och skriker
rätt ut "Vem du än är, sluta! Det är inte kul! Jag vill inte, jag vill inte,
JAG VILL INTE!"

Efter det springer jag ner till mina föräldrars rum. Skriker och försöker
berätta att det är något i huset. Men jag får bara svaret "Minna, du
drömmer, gå och lägg dig. Allt är bara en dröm."

Och då vaknar jag. På soffan. Tven är på och en låt med Alicia
Keys spelas. Då får jag allt förklarat. Men drömmen var så himla
klockren, därför blev den så verklig. Just det där att jag lägger
mig på soffan och her på After Hours på MTV. För det var ju
precis det jag gjorde innan jag somnade till på riktigt. Sen att min
mamma säger att allt bara är en dröm.

Jag blev jätterädd när jag vaknade och insåg att jag hade drömt.
Och nu dagen efter känns det också konstigt. Det känns precis
som att dom där tvaparaterna har hållt på och busat med mig i natt.
Jag kan till och med känna rädslan som jag kände då..

.. Näe, drömmar är inte alltid kul. Det konstiga är att när man
drömmer fina drömmar, vaknar man hur lätt som helst.
Men när man drömmer hemska, får man verkligen kämpa
för att vakna.

Nån som känner igen sig i min upplevelse?

    


Kommentarer
Postat av: Emma

ååh så läskigt! jag höll på att ringa dig, men sen stod de ju att de bara var en dröm:P

2010-02-12 @ 23:04:28
URL: http://emmaaajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0